Suprataxarea contractelor de munca part-time
Se aplică: firmelor cu salariați.
Începând din August 2022 Contractele de munca part-time pentru persoanele care, cu toate contractele cumulate, nu au cel putin salariul minim pe economie se vor plati CAS si CASS la echivalentul salariului minim pe economie.
Diferența dintre costul cu CAS si CASS pentru contractul part time si costul pana la CAS si CASS echivalent salariului minim pe economie este un cost suplimentar al angajatorului.
Cu alte cuvinte - dacă un angajat are un contract part-time pentru care câștigă brut doar 1.500 RON și nu cel puțin baza minimă de 4.125 RON, atunci angajatorul va plăti CAS și CASS aferent brutului real al angajatului, dar în plus va plăti CAS și CASS pentru diferența dintre 1.500 RON și 4.125 RON.
Baza minimă pentru CAS și CASS este salariul minim brut pe țară minus suma neimpozabilă: din 1 iulie 2026 este 4.325 − 200 = 4.125 RON, iar până la 30 iunie 2026 a fost 4.050 − 300 = 3.750 RON.
Daca insa salariatul are mai multe contracte part-time care impreuna fac salariul minim brut pe economie atunci Angajatorul nu mai are aceasta cheltuiala suplimentara.
Pentru ca angajatorul sa nu aiba aceasta cheltuiala suplimentara trebuie sa se completeze si sa se pastreze formularul Declarație contracte part-time.
Va rugam descărcați formularul - completați datele angajatului si scanati documentele semnate in fiecare luna in Keez > Salarizare > Documente, pentru fiecare dintre salariați.