Casa de marcat & Registrul de casa

Aici veti gasi toate informatiile necesare referitoare la casa de marcat si la registrul de casa, din punct de vedere contabil, fiscal si operational.

Ce este casa de marcat?

Casa de marcat este un dispozitiv electronic folosit de către proprietarii operațiunilor cu amănuntul (magazine, saloane etc.) pentru a înregistra și a calcula vânzările efectuate în unitatea pe care o dețin.

Utilizand casa de marcat se fiscalizeaza veniturilr obtinute.

Imi trebuie casa de marcat?

DA, casa de marcat este necesara in conditiile in care se incaseaza, integral sau partial, numerar / echivalente de numerar de la persoane fizice (ex: contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, prestarea de servicii efectuate direct de populatie).

NU, daca nu se obtin incasari in numerar de la persoane fizice, precum si in conditiile in care nu se desfasoara permanent activitati de vanzare cu amanuntul.

Exceptii de la utilizarea casei de marcat

  • Serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori

  • Vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati

  • Transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite

  • Bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

  • Activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora

  • Activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale

  • Vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult

  • Serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului

  • Efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte

  • Serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului

De unde cumpar casa de marcat ?

Primul pas consta in cautarea unui furnizor specializat in vanzarea acestor aparate.

Furnizorul casei de marcat va face si demersurile de fiscalizare a casei de marcat.

Fiscalizarea reprezinta procesul de intocmire a unei Declaratii (inclusiv Anexe) si depunerea acesteia la ANAF. Intocmirea Declaratiei se va face de catre furnizor si declaratia se va depune de catre Keez la ANAF (in SPV). Preluati declaratia de la furnizor, cu toate datele completate, si trimiteti-o catre office@keez.ro. Keez va depune declaratia la ANAF

Cu ce te poate ajuta Keez ?

Rolul nostru este de a va semna in format electronic declaratia in urma obtinerii de la dumneavoastra a procurii notariale.

Noi nu avem dreptul de a intocmi sau verifica documentele, doar vom depune ceea ce primim de la furnizorul casei de marcat si vom transmite inapoi Recipisa + Numarul Unic de Identificare al Casei (NUI).

Registrul de casa

Atunci cand exista incasari sau plati cash din Casa trebuie sa intocmiti Registrul de casa.

Registrul de casa este un raport obligatoriu prin care Casierul justifica cu documente fiecare suma de bani care intra si iese din casierie, zilnic.

In Registru se va gasi cate o intrare, o tranzactie pentru:

  • suma cu care s-a inceput ziua - cati lei erau in casa la finalul zilei anterioare

  • fiecare document de iesire si intrare numerar din si in casa. Ca exceptie, pentru casa de marcat se va lucra cu Z-urile casei

  • valoarea soldului final al casei la sfarsitul zilei

Registrul de casa trebuie intocmit la fata locului. Nu exista nicio alta persoana care poate intocmi registrul de casa in afara de Casier/persoana responsabila cu casa din firma respectiva.

Orice iesire de bani din casa trebuie justificata.

Exemplu: depunerea de bani in banca

Depunerea de bani in banca nu este o operatiune exclusiv de casa. Este o operatiune care se face in doua etape:

  1. Casierul face o Dispozitie de plata din casierie catre persoana care va depune efectiv banii in banca. Poate fi chiar casierul - dar nu conteaza. In casa trebuie sa existe ori banii - ori explicatia scrisa unde s-au dus banii.

  2. Depunerea din „portofelul” persoanei care livreaza banii la banca se va vedea in extras - deci exista un document care atesta acea depunere.

Alte exemple

  • Utilizarea banilor pentru plata salariilor necesita intocmirea unei Dispozitii de plata (un sablon se regaseste la sectiunea „Formulare”), iar la descriere se va trece: plata salarii

  • Utilizarea banilor pentru plata furnizorilor necesita intocmirea unei Dispozitii de plata cu descrierea: plata avans

Ce incarc in platforma keez ?

  1. Raportul AMEF al lunii precedente in format ZIP – raportul AMEF se descarca din Casa de marcat.

  2. Dispozitiile de plata intocmite – se scaneaza fiecare dispozitie in parte si se incarca zilnic.