Casa de marcat

Acest ghid va va furniza toate informatiile necesare referitoare la casa de marcat, din punct de vedere contabil si fiscal

Ce este casa de marcat?

Casa de marcat este un dispozitiv electronic folosit de către proprietarii operațiunilor cu amănuntul (magazine, saloane etc.) pentru a înregistra și a calcula vânzările efectuate în unitatea pe care o dețin.

Imi trebuie casa de marcat?

DA, casa de marcat este necesara in conditiile in care se incaseaza, integral sau partial, numerar / echivalente de numerar de la persoane fizice (ex: contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, prestarea de servicii efectuate direct de populatie).

NU, daca nu se obtin incasari in numerar de la persoane fizice, precum si in conditiile in care nu se desfasoara permanent activitati de vanzare cu amanuntul.

Exceptii de la utilizarea casei de marcat

  • Serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori

  • Vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati

  • Transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite

  • Bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

  • Activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora

  • Activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale

  • Vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult

  • Serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului

  • Efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte

  • Serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului

De unde cumpar casa de marcat ?

Primul pas consta in cautarea unui furnizor specializat in vanzarea acestor aparate.

Furnizorul casei de marcat va face si demersurile de fiscalizare a casei de marcat.

Fiscalizarea reprezinta tot procesul de intocmire a unei Declaratii (inclusiv Anexe) si depunerea acesteia la ANAF.

Cu ce te poate ajuta Keez ?

Rolul nostru este de a va semna in format electronic declaratia in urma obtinerii de la dumneavoastra a procurii notariale.

Noi nu avem dreptul de a intocmi sau verifica documentele, doar vom depune ceea ce primim de la furnizorul casei de marcat si vom transite inapoi Recipisa + Numarul Unic de Identificare al Casei (NUI).

Ce fac cu incasarile ?

Trebuie sa intocmiti Registrul de casa unde se vor documenta zilnic: sumele de bani cu care s-a inceput ziua in casa si intrarile in numerar conform Scorului Z al zilei.

Circuitul banilor

  • Utilizarea banilor pentru plata salariilor necesita intocmirea unei Dispozitii de plata (un sablon se regaseste la sectiunea „Formulare”), iar la descriere se va trece: plata salarii

  • Utilizarea banilor pentru plata furnizorilor necesita intocmirea unei Dispozitii de plata cu descrierea: plata avans

  • Depunerea banilor la banca necesita intocmirea unei Dispozitii de plata cu descrierea: Depunere numerar din casa in Banca

Ce incarc in platforma keez ?

  1. Raportul AMEF al lunii precedente in format ZIP – raportul AMEF se descarca din Casa de marcat

  2. Dispozitiile de plata intocmite – se scaneaza fiecare dispozitie in parte si se incarca zilnic