Probleme des intalnite la facturare

Alocarea gresita a unui articol la o categorie

Este importanta alocarea unui articol la o categorie atat pentru aspectul operational (urmarirea corecta in timo) cat si datorita aspectului fiscal (inregistrarea corecta in contabilitate a facturilor)

Cele mai des intalnite situatii sunt:

Denumiri ambigue ale articolelor

Sunt intalnite uneori articole care nu identifica de fapt articolului ci fac trimitere la alte documente non-contabile sau care nu au legatura cu factura curenta.

Exemple:

  • Storno factura 17 din data … ar trebui sa contina exact articolul din factura original si nu denumirea „storno”. Denumirea „Stornare” este actiunea care se face si nu identifica in niciun fel articolul. Daca doriti sa identificati factura originala sau sa adaugati alte informatii puteti face asta in sectiunea „Nota articol”.

  • Servicii conform contract nr. 17 din data … ar trebui sa contina exact serviciile sau o identificare mai clara a acestora. Ar putea sa contina „servicii dezvoltare produs it conform anexa” sau „servicii marketing conform contract …” Contractul sau anexele la contract nu sunt documente contabile si nu fac parte componenta dintr-o factura. Uneori contractele cuprind mai multe tipuri de servicii si nu este clar care dintre acestea au fost facturate. Dintr-o factura ar trebui sa reiasa clar ce anume s-a facturat.

  • Discount …, fara alte clarificari ar trebui sa contina exact articolul sau tipul de articole la care sa face discount. De exemplu, in loc de „Discount” ati putea introduce „Discount produse” sau „Discount servicii it” sau „Discount transport”. Aceasta clarificare ne va ajuta pe noi sa tratam corect discountul, pe dumneavoastra sa il urmariti corect in eventualele rapoarte si pe contabilul partenerului dumneavoastra sa il trateze corect.