Depunere facturi in RO e-Factura cu Keez

Depunere factura cu Keez

Facturile intocmite cu Keez se vor trimite prin apasarea butonului “Depune” din fiecare factura, din dereptul sub-meniului eFactura.

Factura se va trimite la ANAF si Keez va descarca factura originala (XML de la ANAF). Factura originala va fi pastrata in Keez.

Daca ANAF nu functioneaza Keez va continua sa reincerce incarcarea facturii pana cand se reuseste trimiterea.

In caz de eroare a sistemului se va afisa mesajul de eroare si vom primi si noi acest mesaj de eroare pentru a o rezolva in timp util.

Nu s-a schimbat nimic in regulile de emitere facturi – factura facuta cu Keez a fost dintotdeauna corecta pentru ca noi validam de fiecare data codurile fiscale, validam la ANAF adresele in fiecare noapte si utilizam aceste date in momentul in care intocmiti factura, automat.

Confirmare depunere

Starea e-facturilor se va transforma din “Nedepusa” in “In curs de depunere” sau “Depusa”.

Starea unei e-Facturi poate fi:

  1. Nedepusa - nu s-a apasat inca butonul de „Depunere”

  2. In curs de depunere - S-a apasat butonul de „Depunere” dar deocamdata nu a fost depusa. Depunerea nu se face instant ci la un interval de 15 minute

  3. Depusa - Totul este gata - clientul dumneavoastra ar trebui deja sa vada factura in SPV-ul lui

  4. Cu erori: - A aparut o eroare - in functie de eroare va rugam sa modificati factura daca este cazul sau sa ne comunicati pe Admin. De cele mai multe ori noi vom sti de eroare si ne ocupam sa o rezolvam fara implicarea dumneavoastra. Este totusi important sa ne semnalati situatiile de acest tip.

Facturile vor aparea in sectiunea Outbox din meniul e-Factura atunci cand vor fi depuse.

Outbox

In sectiunea e-Factura/Outbox apar si facturile asa cum sunt preluate de Keez de la ANAF, atat cele emise cu Keez cat si cele emise cu ajutorul altor softuri.

Astfel veti avea la dispozitie o arhiva completa a facturilor si nu mai este nevoie de sisteme de backup suplimentare, riscante si costisitoare.
In sectiunea Facturare-eFactura-Outbox -sectiunea “cu mesaje” , se vor afisa mesajele pe care le primiti in cazul in care clientul refuza/ignora factura. Veti primi atentionare in platforma cand va ajunge mesajul la dumneavoastra.
ATENTIE! Facturile depuse nu se pot modifica , trebuiesc stornate – depuse si create alte facturi corecte.

Totul este deja in Keez.

Depunere multiple facturi

Se pot trimite un set de facturi doar prin selectare si apasarea butonului “depune e-Facturi”

Trimitere multiple facturi

Cum stiu ca factura trebuie depusa?

Daca faceti facturile cu Keez este simplu:

  • Toate facturile facute pentru operatori din Romania trebuie trimise.

  • Toate facturile facute pentru operatori din strainatate dar cu locul prestarii in Romania trebuie depuse. Exemplu: daca inchiriati un spatiu unei firme din strainatate.

  • Toate facturile platite cu voucher de vacanta trebuie trimise

Keez va crea un sistem prin care va evidentia la nivelul fiecarei facturi daca trebuie trimisa sau nu dupa regulile standard.

Depunere automata (in lucru)

Cu toate ca in majoritatea cazurilor facturile intre doi operatori economici ar trebui depuse deci sistemul automat ar fi posibil – exista si exceptii. De exemplu exista operatori economici pentru care facturile si contractele sunt secretizate si sunt exceptate de la trimiterea e-Factura.

Astfel, Keez deocamdata va avea o alta abordare, aceea de a avertiza utilizatorul cand se apropie termenul de trimitere.

In viitor vom dezvolta si posibilitata ca, la nivel de firma, sa configuram ca toate facturile catre persoane juridice din Romania sa fie trimise automat imediat sau la un numar de zile dupa intocmire.

Alerte trimitere (in lucru)

  • In timp ce faceti o factura care are data mai anterioara cu mai mult de 5 zile (care ar fi intarziata din momentul depunerii) - va vom avertiza in timp ce salvati factura

  • Daca exista cel putin o factura in Keez/Facturi care este validata, trebuie depusa si nu este nici depusa si nici in curs de depunere atunci dupa 4 zile va vom trimite o notificare in Connect. Daca nu este depusa factura nici dupa 5 zile atunci va vom trimite inca o ultima notificare.