Documente Lipsa

Uneori nu sunt incarcate la timp in platforma keez toate documentele justificative pentru tranzactiile firmei (facturi de achizitie, facturi de vanzare etc.).

Pentru a obtine toate documentele identificam din extrasul de cont bancar faptul ca s-au facut plati sau au fost incasate sume aferente unor documente care nu exista in platforma.

Tranzactiile aferente acestor documente lipsa apar intr-un raport denumit “Documente Lipsa”.

Daca raportul nu are nicio tranzactie, totul este in regula.

Raportul este impartit in doua categorii:

  • Incasari client fara factura: Cel mai probabil ati uitat sa incarcati o factura de vanzare in platforma. Identificati (dupa comentariul din raport) numarul facturii si incarcati-o urgent in platforma.

  • Plati furnizor fara factura: Cel mai probabil ati omis sa incarcati in platforma facturi de achizitie sau bonuri fiscale. Daca le aveti, scanati-le in platforma. Daca nu mai gasiti acele documente va rugam sa ne transmiteti detaliile in Connect > Contabilitate. Documentele pierdute vor fi tratate ca cheltuieli personale

Cum functioneaza sistemul

  • Dumneavoastra incarcati facturile in timpul lunii. Daca le incarcati cand le obtineti de obicei sunt toate contate la finalul lunii (daca nu sunt inregistrate acest lucru va deveni relevant mai tarziu)

  • La final de luna (inceputul lunii viitoare) incarcati extrasul de cont. Extrasul de cont se inregistreaza dar nu este clar tot timpul ce reprezinta o tranzactie sau alta. Faptul ca sunt sau nu toate tranzactiile clare se poate vedea in “Dashboard/Fonduri proprii/Clarificare” Daca indicatorul este rosu - unele tranzactii nu au fost clarificate

  • Expertul Contabil incearca sa reconcilieze toate tranzactiile din banca cu toate documentele inregistrate (daca sunt toate) si determina ca raportul de documente lipsa este corect si va anunta.

  • Dumneavoastra intrati in sistem si cautati dupa lista de tranzactii din banca neimperecheate - documentele lipsa.